GRUPA GEO O PREFERENCJACH ZAKUPOWYCH POLAKÓW

Z badania Grupy ING Finansowy Barometr ING. Jak Polacy kupują mieszkania i domy?” wynika, że ponad 40 proc. Polaków rozpoczyna przeglądanie ofert mieszkań dopiero po zawężeniu obszarów poszukiwań do konkretnej dzielnicy. Dlaczego tak bardzo zależy nam na lokalizacji i co jeszcze wpływa na wybór konkretnego lokalu?

 

Jesteśmy skłonni zapłacić więcej, gdy inwestycja usytuowana jest  w idealnej dla nas dzielnicy. Dla porównania, w pozostałych badanych europejskich krajach, pierwszorzędnym kryterium wyboru jest cena. Okolicę, w jakiej znajduje się mieszkanie, wskazało zaledwie 23 proc. respondentów. (Finansowy Barometr ING. Jak Polacy kupują mieszkania i domy).

 

O ile cena mieszkania nie jest najważniejszym kryterium, to nadal znajduje się w czołówce zestawienia. Jak wskazuje ING, zwraca na nią uwagę 36 proc. ankietowanych Polaków. To i tak znacznie mniej osób niż w innych badanych krajach europejskich, gdzie zakres cenowy jest decydującym kryterium dla 45 proc. respondentów.

 

- Oferta mieszkań na rynku krakowskim jest na tyle urozmaicona, że każdy znajdzie coś dostosowanego do własnych potrzeb oraz możliwości finansowych. Z uwagi na ogromną liczbę studentów, zakup mieszkania na wynajem jest w tym mieście wyjątkowo opłacalny - mówi Ewa Foltańska-Dubiel, prezes Grupy Deweloperskiej Geo.

 

Co jeszcze ma wpływ na decyzję kupujących? Artykuł z wypowiedzią naszego eksperta został opublikowany na łamach rocznika “Mieszkanie od dewelopera. Poradnik kupującego” - edycja 2018/2019, wydawanego przez Krakowski Rynek Nieruchomości.

Zachęcamy do lektury!

https://e-wydania.krnmedia.pl/katalog/dodatek33/nologin.html

 

Wróć